237 „potyautas”, 1760 jegyzőkönyv - Aszód és Rétság következik

A kiküldött tájékoztatásnak megfelelően augusztus 3-án, hétfőn megkezdtük azt az eljárást, amely szerint nem ürítjük ki az érvényes, 2015-ös matrica nélküli edényeket és a nem beazonosítható edényeket. Az első, ilyen akció során 9 település hulladékát gyűjtöttük be (Veresegyház, Csomád, Kismaros, Vácrátót, Domonyvölgy, Nógrád, Tolmács, Romhány, Bánk).

Reggel egy rendkívüli eligazítást követően indultak el a gyűjtőjáratok. Munkatársaink a nap során 1 760 darab értesítőt osztottak ki. Valamennyi esetben fotó-dokumentációt is készítettünk. Veresegyházon 937 darab értesítőt töltöttünk ki (a háztartások 13 százaléka) és 15 tonnával (másfél kukásautónyival) kevesebb hulladékot szállítottunk be, mint egy héttel korábban. Akciónk során összesen 237 darab „potyautas” háztartást találtunk, azaz olyan Ügyfeleket, akik eddig nem regisztrálták magukat a rendszerünkben, így nem is fizettek a szolgáltatásunkért. A potyautasok hulladékát továbbra sem szállítjuk el, postaládájukba adatbejelentő lapot és a bejelentkezéshez szükséges információkat tartalmazó felhívást dobunk.

A Zöld Híd Nkft. jogszerű eljárása komoly visszhangot váltott ki a mulasztásokat elkövető Ügyfeleink körében. Csak Veresegyházról az akciót következő napokban 321 db telefonhívás érkezett matrica-pótlás miatt. 142 ügyfél pedig e-mailben keresett meg minket.

Társaságunk az összes értesítőt a lehető legrövidebb időn belül rögzíti az adott ügyfél adatlapján. A rögzítések során kiderült, hogy sokan rendelkeznek ugyan érvényes előfizetéssel, csak nem ragasztották fel az év elején a matricájukat annak ellenére, hogy kiemelten kérjük ezt Ügyfeleinktől. Nagyon sokan közülük egyszerűen elvesztették a matricáikat, ők azóta sorra jelentkeznek pótlásért. Van, aki csak jogosan matricát szeretne igényelni a befizetett számlái után. Van, aki új ügyfélként jelentkezik be a rendszerünkbe. Társaságunk az újonnan bejelentkezőknek visszamenőlegesen kiszámlázza a szolgáltatásunk ellenértékét.

Számítottunk rá, hogy intézkedésünk komoly indulatokat kelt majd. Meglepődve tapasztaltuk, hogy a nem fizető és a „potyautas” ügyfelek voltak a legellenségesebbek.
Egyes esetekben valóságos lincshangulat alakult ki gyűjtőjáratok személyzete körül. A telefonos ügyintézésekhez is átlag feletti türelemre van szükségük az ügyfélszolgálati munkatársaknak. A veresegyházi irodánk félfogadási napjain kígyózó sorokban tömörültek a matricára váró ügyfelek. Felsővezetőink több alkalommal személyesen is kiszálltak besegíteni a kialakult helyzet kezelésében.

Az adminisztrációs kötelezettségeink elvégzése után és a fenti tapasztalatok ismeretében folytatjuk tovább ellenőrző akcióinkat.

Tájékoztatjuk kedves Ügyfeleinket, hogy a következő alkalom augusztus 13-án, csütörtökön Aszódon és Rétságon lesz.