Tájékoztató matricás hulladékszállítási rendszerről

Tisztelt Ügyfelünk!

A Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft. a hulladékszállítási szolgáltatás átláthatósága és rendszerezése érdekében „matricás” azonosító módszert alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy a közszolgáltatásra jogosult Ügyfelek matricával jelölik meg a hulladéktárolójukat, ami alapján kollégáink tudják, hogy kik jogosultak a szolgáltatás igénybevételére.

Az alábbiakban az eljáráshoz kapcsolódó tájékoztatónkat olvashatják.

A 2012. évi CLXXXV. törvény (Ht.) rendelkezései szerint az ingatlanhasználók:

  • kötelesek a hulladékot elkülönítetten gyűjteni, és a vegyes hulladékot (a gazdálkodó szervezetek, költségvetési szervek a háztartási hulladékhoz hasonló hulladékot) minimum heti rendszerességgel a közszolgáltató Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft. részére átadni;
  • kötelesek a helyi önkormányzati rendeletben meghatározott hulladékszállítás rendjét betartani;
  • kötelesek a Ht. rendelkezései szerint meghatározott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat a Koordináló szerv (NHKV Zrt.) részére megfizetni.

A közszolgáltatási díjat nem fizető ingatlanhasználók felderítése és kiszűrése érdekében:

  • az ingatlanhasználók 2020 januárjában az NHKV Zrt. által kibocsátott, 2019. utolsó negyedéves hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjról szóló számlával együtt 2020-ra érvényes éves matricát kapnak, amelyet 30 napon belül a gyűjtőedényre kötelesek felragasztani;
  • a 4 gyűjtőedénynél több ürítésére szerződött ingatlanhasználók nem a számlával együtt, hanem közvetlenül a közszolgáltatótól kapják – szintén postai úton – a matricákat;
  • a számla mellé nem kapnak matricát az egyéni díjfizetésű társasházi lakók, akik gyűjtőedényeire a közszolgáltató rendszerfelügyelői helyezik el a matricákat a hulladékgyűjtési napok alkalmával;
  • a gyűjtőedénnyel rendelkező (nem zsákos) üdülőingatlanok használói nem kapnak számlát 2019. utolsó negyedévére vonatkozóan, ezért a szolgáltatás használatára jogosító matricát 2020 márciusában vehetik át, külön tájékoztatás mellett;
  • azon ingatlanhasználók, akik– a fenti kivételeket leszámítva – nem kapnak matricát, jelezzék azt a közszolgáltató ügyfélszolgálatán, és a jogosultság ellenőrzését követően pót matricát kapnak;
  • év közbeni költözés, új ingatlanhasználóként vagy új gazdálkodóként történő bejelentkezés esetén a matricát a közszolgáltató ügyfélszolgálati irodája biztosítja.

Figyelmeztetés / szankciók

  • azon ingatlanhasználók, akik január hónapban megkapják a matricát, azonban nem helyezik azt fel a gyűjtőedényre 2020. február hónapban, szankcionálás előtt két alkalommal felszólítást kapnak a közszolgáltatótól;
  • azon ingatlanhasználókat (beleértve a gazdálkodó szervezeteket is), akik a közszolgáltatást jogosulatlanul veszik igénybe – azaz matricával nem rendelkező gyűjtőedényt helyeznek ki a gyűjtési napon – a gyűjtőedény tulajdonosának vagy használójának beazonosítását követően számlakiállítási célzattal jelezni fogjuk az NHKV Zrt. részére.
  • amennyiben a közterületre kihelyezett gyűjtőedény tulajdonosa nem beazonosítható, a két alkalommal történő felszólítás után a gyűjtőedény ürítését a közszolgáltató megtagadhatja
  • azon ingatlanhasználó – beleértve a gazdálkodó szervezeteket is –, aki a közszolgáltatást nem veszi igénybe, a közszolgáltató jogosult hetente legalább egy alkalommal a hulladék gyűjtését vélelmezni és ezt az NHKV Zrt. felé jelezni a közszolgáltatási díjról szóló számla kiállítása érdekében

 

A Zöld Híd B.IG.G. Nonprofit Kft. köszöni az együttműködésüket!

 

 

                                                                                                                      Hajnal Zsolt András sk.

                                                                                                                         ügyvezető igazgató

 

Az alábbiakban mintákat láthat a lakossági, a közületi, az időszakos illetve a biankó matricákra: